Amphicar 770
In 1961 werd de Amphicar 770 gelanceerd en dit is vooralsnog de enige amfibieauto die in serie is gemaakt. Het was een echt Europees project, aangezien de carrosserie in West-Berlijn werd geproduceerd en de motor bij Triumph uit Engeland kwam. De 1,1-liter viercilinder stuurde zijn kracht naar de achterwielen of naar de twee propellers onder de achterbumper. Sturen gebeurde via de voorwielen, die tevens als roeren fungeerden.
Dat de Amphicar daadwerkelijk een echt amfibievoertuig was bleek in 1962, toen een exemplaar het kanaal tussen Groot-Brittannië en Frankrijk overstak. Tussen 1961 en 1968 zijn er in totaal 3.878 exemplaren geproduceerd.
In de jaren daarna zijn er nog verschillende amfibievoertuigen ontwikkeld, waaronder de Gibbs Aquada en de WaterCar, maar dit waren slechts prototypes.
Let op dat een amfibievoertuig zowel voor op de weg als op het water verzekerd moet worden.