Veelgestelde vragen – Offerte en Polis

Welke kosten hanteert Reus Verzekeringen?

Enkel de verzekeraar rekent de verzekeringspremie bij u, daarnaast werken zij in sommige gevallen met eenmalige poliskosten. Wij ontvangen vervolgens van de verzekeraar een maandelijkse vergoeding voor uw oldtimerverzekering.

Hoe vraag ik een offerte aan?

Via onze rekenmodule kunt u gemakkelijk en snel uw premie via onze website berekenen. U kunt zo direct uw verzekering online bij ons afsluiten. Natuurlijk zijn we ook tijdens kantooruren ook telefonisch of via e-mail bereikbaar. Telefonisch zijn we bereikbaar op 0183 – 201 115. Ons e-mail adres is info@reusverzekeringen.nl.

Kan ik zelf een premie berekenen?

Ja, dat kan! Via onze website kunt u direct uw premie berekenen en zelfs gelijk afsluiten. U kunt hier uw premie berekenen.

Hoe geef ik een wijziging door?

Wanneer u een poliswijziging wilt doorgeven of een nieuwe oldtimer wilt verzekeren, verzoeken wij u om een e-mail te sturen naar info@reusverzekeringen.nl of telefonisch contact op te nemen met 0183 – 201 115. Het verzekeren van uw nieuwe oldtimer kunt u ook hier overigens ook online doen. Met onze online rekenmodule vergelijkt u verschillende premies en kunt u gelijk uw verzekering afsluiten.

Hoeveel bedraagt de assurantiebelasting?

We zijn wettelijk verplicht 21% assurantiebelasting in rekening te brengen.

Kan ik de schadevrije jaren van mijn auto gebruiken?

Bij een oldtimerverzekering wordt er geen gebruik gemaakt van het bonus/malus-systeem zoals bij standaard auto’s. Bij het verzekeren van oldtimers wordt er gebruik gemaakt van een vaste premie en hier zijn schadevrije jaren niet van belang. Wilt u wél schadevrije jaren opbouwen met een oldtimerverzekering? Neem dan even contact op met ons kantoor. Kijk hier voor meer informatie over schadevrije jaren bij oldtimers.

Zegt Reus Verzekeringen mijn huidige verzekering op?

Nee, dit staat gepland voor een volgende release.

Kan ik de oldtimerverzekering ook digitaal afsluiten bij Reus Verzekeringen?

Ja, dat kan! Na het berekenen van uw polis via onze online rekenhulp heeft u de mogelijkheid om direct uw oldtimerverzekering af te sluiten. Na het afsluiten van uw premie ontvangt u van ons een bevestiging per e-mail. Natuurlijk heeft u ook de mogelijkheid om contact met ons op te nemen per e-mail (info@reusverzekeringen.nl) en kunt u ons tijdens kantooruren telefonisch bereiken op 0183 – 201 115.

Ben ik direct verzekerd als ik de verzekering aanvraag?

Na het online afsluiten van uw oldtimerverzekering bent u direct verzekerd. U ontvangt een bevestiging van ons per e-mail.

Hoe gaat Oldtimer-Verzekering.nl om met mijn persoonlijke gegevens?

Met uw persoonlijke gegevens wordt door Reus Verzekeringen uiterst vertrouwelijk omgegaan. Uw gegevens worden uitsluitend gebruikt voor uw oldtimerverzekering en aanvullende dekkingen. Deze gegevens worden niet verstrekt aan derden. Wanneer u een verzekering bij ons afsluit zijn wij echter wel genoodzaakt uw gegevens te verstrekken aan de verzekeraars waar Reus Verzekeringen mee samenwerkt.

Wordt mijn polis automatisch beëindigd bij verkoop van het voertuig?

Wanneer uw oldtimer wordt verkocht en het kenteken bij het RDW wordt overgeschreven, wordt uw verzekering niet automatisch beëindigd. Deze verkoop moet aan ons doorgegeven worden. U kunt contact met ons opnemen per e-mail (info@reusverzekeringen.nl) en tijdens kantooruren zijn we telefonisch bereikbaar op 0183 -201 115. Als u een vrijwaringsbewijs hebt ontvangen, dient u een kopie hiervan toe te sturen aan Reus Verzekeringen. Wij zullen dan de verzekeringspolis vanaf de datum van vrijwaring stopzetten.